Start
Wycieczka do Wieliczki. PDF Drukuj Email
Wpisany przez P.S.
poniedziałek, 09 września 2019 11:35

Druga w tym roku wycieczka miała miejsce 5 września. Do Kopalni Soli "Wieliczka" pojechało 36 mieszkanek Domu, w tym gościnnie  4 koleżanki z Filii "Bursztyn" oraz opiekunowie.Piękna pogoda wprowadziła wszystkich uczestników wyjazdu w dobry nastrój.

Po dotarciu na miejsce zostaliśmy podzieleni na dwie grupy i w ten sposób na czele z przewodnikami przemierzaliśmy szlaki zabytkowej Kopalni słuchając o jej historii i tajemnicach. Na trasie spotykaliśmy wykute w soli piękne komory, kaplice, niesamowite podziemne jeziora, unikalne solne rzeźby. Turyści muszą pokonać aż 800 schodów  i schodzą pod ziemię na głębokość 135 metrów. Ze względów organizacyjnych (bardzo duża liczba zwiedzających) grupy musiały przemieszczać się szybko i sprawnie, dlatego też, kiedy dotarliśmy do podziemnej karczmy  na obiad,  mieszkanki odsapnęły z ulgą i miały chwilę na zregenerowanie sił do dalszej wędrówki. Plan wycieczki obejmował jeszcze dwa punkty, tj.  Muzeum Żup Krakowskich i tężnie solankową. W muzeum znów można było zetknąć się z historią oraz zobaczyć dawne urządzenia i sprzęty górnicze, natomiast w tężni solankowej czekał nas już tylko odpoczynek i relaks. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w restauracji McDonald's na małą przekąskę wraz z deserem i to był miły akcent na zakończenie wycieczki.

Poprawiony: czwartek, 03 października 2019 19:51
  Joomla templates made by Lonex.